View Categories

Laskun luominen myClubissa ja perintätoimet

< 1 min read

Kenelle #

myClubissa laskuja luodaan vain jäsenille tai yksityishenkilöille (esim. LähiFutis- ja Jaliskouluosallistujat)

Laskulla voi olla useampi laskukategoria (kirjanpitotili). Lasku kirjataan ryhmälle (kustannuspaikka).

Maksuvalvonta #

Maksuvalvonta on ulkoistettu Visma Financial Servicelle 1.4.2023 alkaen. He hoitavat laskusta muistuttamisen ja mahdolliset perintätoimet. Perintäkulut maksaa pääsääntöisesti laskun saaja.

Eräpäivän siirto #

Jäsenen pyytäessä eräpäivän siirtoa, voi laskun eräpäivää siirtää. Pääsääntöisesti siirrä eräpäivää vain kerran. Huomioi kokonaisuutena jäsenen tilanne.

Tieto siirretystä eräpäivästä menee Vismalle.

Perintäesto #

Yksittäiselle laskulle voidaan asettaa perintäesto. Tällöin Visma ei huolehdi maksun valvonnasta.

Perinnän lopettaminen #

Hyvityslasku #

Mikäli lasku(i)sta luodaan hyvityslaskut koko summalle, loppuu alkuperäisen laskun perintätoimet. Kustannukset perinnästä maksaa tällöin Mikkelin Palloilijat.

Luottotappio #

Mikäli lasku kirjataan luottotappioksi (Sulje/Poista) -toiminnolla, Visma jatkaa perintää jälkiperintänä.

 

Liikasuoritus #

Liikasuorituksen toimintaohje.
Visma hoitaa kokonaisuudessaan. Laittavat liikasuoritustapauksessa asiakkaalle kirjeen, jossa ohje palveluun www.maksuhelposti.fi, johon asiakas syöttää tilinumeronsa ja saa sitten suorituksensa takaisin. Visma ottaa tästä palvelumaksunsa, 8 euroa.
Liikasuoritusta asiakas voi pyytää kohdistamaan johonkin toiseen avoimeen laskuun, yhteys silloin Visman asiakaspalveluun; P. 02 4808 8020, fsf.asiakaspalvelu@visma.com

Powered by BetterDocs