Kenelle #
myClubissa laskuja luodaan vain jäsenille tai yksityishenkilöille (esim. LähiFutis- ja Jaliskouluosallistujat)
Laskulla voi olla useampi laskukategoria (kirjanpitotili). Lasku kirjataan ryhmälle (kustannuspaikka).
Maksuvalvonta #
Maksuvalvonta on ulkoistettu Visma Financial Servicelle 1.4.2023 alkaen. He hoitavat laskusta muistuttamisen ja mahdolliset perintätoimet. Perintäkulut maksaa pääsääntöisesti laskun saaja.
Eräpäivän siirto #
Jäsenen pyytäessä eräpäivän siirtoa, voi laskun eräpäivää siirtää. Pääsääntöisesti siirrä eräpäivää vain kerran. Huomioi kokonaisuutena jäsenen tilanne.
Tieto siirretystä eräpäivästä menee Vismalle.
Perintäesto #
Yksittäiselle laskulle voidaan asettaa perintäesto. Tällöin Visma ei huolehdi maksun valvonnasta.
Perinnän lopettaminen #
Hyvityslasku #
Mikäli lasku(i)sta luodaan hyvityslaskut koko summalle, loppuu alkuperäisen laskun perintätoimet. Kustannukset perinnästä maksaa tällöin Mikkelin Palloilijat.
Luottotappio #
Mikäli lasku kirjataan luottotappioksi (Sulje/Poista) -toiminnolla, Visma jatkaa perintää jälkiperintänä.
Liikasuoritus #
Liikasuorituksen toimintaohje.
Visma hoitaa kokonaisuudessaan. Laittavat liikasuoritustapauksessa asiakkaalle kirjeen, jossa ohje palveluun www.maksuhelposti.fi, johon asiakas syöttää tilinumeronsa ja saa sitten suorituksensa takaisin. Visma ottaa tästä palvelumaksunsa, 8 euroa.
Liikasuoritusta asiakas voi pyytää kohdistamaan johonkin toiseen avoimeen laskuun, yhteys silloin Visman asiakaspalveluun; P. 02 4808 8020, fsf.asiakaspalvelu@visma.com